Channels
Powered by True

Sony lanceert 'goedkope' full hd-projector

Door Pieter Molenaar, woensdag 30 januari 2008 16:01, views: 28.548

Sony heeft een nieuw model aan zijn Bravia-projectorserie toegevoegd. De Bravia VPL-VW40 projecteert full hd-beelden en moet dankzij een relatief scherpe prijs de thuisbioscoopmarkt gaan veroveren.

De nieuweling is de opvolger van de Bravia VPL-VW50. De VPL-VW40 heeft nagenoeg dezelfde specificaties als zijn voorganger, maar volgens Hans den Heijer van Sony is de nieuwste telg vooral goedkoper. De prijs van de VPL-VW40 is nog niet bekend, maar afgaande op een adviesprijs van 3999 euro voor de VPL-VW50 - de straatprijs bedraagt rond de 3300 euro - zal de VPL-VW40 niet veel meer kosten dan een flinke full hd-televisie. De introductie van de nieuwe Bravia-projector zal nog dit voorjaar plaatsvinden.

De drie SXRD-panelen - voor de kleuren rood, groen en blauw - geven de VPL-VW40 een reactiesnelheid van 2,5ms, een contrastratio van 15.000:1 en een helderheid van 900 lumen. De nieuwe Bravia heeft verder een 200W-lamp en twee hdmi-aansluitingen, waarover 720p-, 1080i- en 1080p-videosignalen aangeleverd kunnen worden. De projector kan een scherm met een beelddiagonaal van maximaal 7,6m beschijnen. In de spaarstand verstookt de projector slechts 0,5W, maar bij maximale belasting stijgt dit tot 300W.

Sony Bravia VPL-VW40 full hd projector (groter)

Volgende: Nieuwe personages en levels Smash Bros. uitgelekt 16:20
Vorige in Pro: 'Overheid lonkt naar Microsoft bij aanbesteding' 15:15
Vorige: Civilization Revolution komt niet naar de Wii 14:41

Reacties

«  1  2  3  »

Zit niet zo in die sony projectoren, maar is het niet dat de vpl-vw60 de opvolger is van de 50, en de 40 gewoon een "instap"-lijn ernaast is :?

Hier kun je de full specs bekijken, plus die van de 50 en 60.

[Reactie gewijzigd door sewer]


als dit ding zijn verwachtingen waar kan maken, en ook echt goedkoper is dan normale full HD beamers, dan ben ik zeer tevreden. MIsschien iets minder helderheid oid maar toch zeker niet verkeerd als de prijs klopt. Dan zou ik waarschijnlijk nog liever kiezen voor zo'n beamer dan een dikke TV.

Nou ik hoef hem in iedergeval niet.

900 lumen is gewoon veel te weinig voor een 2m breed scherm.
Bekijk de projector calculator voor de Sony VPL-VW60 hier, welke dezelfde lumen heeft en ook hoogst waarschijnlijk dezelfde lens gebruikt of een betere.

En ik ben blij dat ik in de US de Panasonic PT-AE2000U heb gekocht voor 2100 euro.(taxfree)
Deze projector heeft nagenoeg dezelfde spec (iets beter op papier) maar heeft wel 1500 lumen waar ik heel blij mee ben. (review)

Die extra lumen tegen over mijn oude Sanyo Z4 1000 lumen zie je echt in verschil in helderheid van het beeld.
Waar ik vroeger bijna al het licht in de huiskamer uit moest doen kan ik nu zelfs bij daglicht als ik hem op maximum zet nog steeds redelijk goed kijken,
(wel half doorlatende gordijnen dicht)

Een ieder die er aan denkt om er een te kopen zou ik zeggen projectorcentral is een must om eerst even langs te gaan om te kijken wat het beste is voor jou,
En ook even naar hun top 10 480p, 720p en 1080p te bekijken.

ps. Beamershop24 in Duitsland is de goedkoopste beamershop hier in de EU en versturen ook naar NL.

EDIT:
Lees hier onder dat het duur is en lampen steeds stuk gaan ect.

Je koopt gewoon nooit alleen maar een beamer, dat werkt gewoon niet.
Het mooie van een beamer is dat je nog steeds een "redelijke" kleine TV kan hebben die niet je hele kamer over neemt, maar je kan je huiskamer nog steeds in 5sec om toveren in een bios.

De WAF is ook belangrijk punt voor de spullen die je koopt, in mijn geval loste deze keuze het hele probleem op

Gebruik
Heb thuis een full-HD Beamer en een full-HD 40'' TV, gebruik beide voor de verschillende dingen die je kijkt

TV voor nieuws en gewoon TV kijken en de beamer alleen voor films of sport evenets

Maar er niks meer intens dan een film op een 2m scherm te kijken, heb een aantal vrienden die eerst persoonlijk van mening waren dat zo iets te nemen overdreven was.
En alles bij elkaar heeft mijn video set me +/- 5000 euro gekost, maar daar tegenover staat dat je ook een ongelofelijke sociale ervaring voor terug krijgt.

Vrienden komen over als er een WK is of gewoon om een film avond te hebben,
Voorbeeld: had 2 weken geleden een twin peaks weekend en had 15 vrienden over voor het hele weekend met luchtbeden overal en wijn en goed eten,

Lampen
Heb nu ongeveer 10 jaar een beamer in huis en het stukgaan van lampen valt best mee, heb 2 keer een lamp moeten vervangen, ja ze zijn niet goedkoop maar als je het uitgerekend kom je ongeveer op 10~15cent per uur uit, vind ik imho wel mee vallen.

Scherm
En een goed scherm kost gemiddeld tussen de 70 en 350 euro, betaalde voor de mijne 340 euro

Persoonlijk imho is dat zeker die extra 1500~3000 euro waard voor een paar van zulke weekends
Maar dat is natuurlijk aan een ieder om zelf te bepalen of het het waard is of niet.
En voor 1200 euro heb je al een goede beamer en scherm, dus het kan een stuk goedkoper


@Reflian
Euhm ik kan niet oordelen over de helderheid, maar hoe kun je stellen dat jouw projector beter specs heeft als deze hd ready is, ipv full hd?
Kan ik ook niet over alles en de sony heeft hoger contrast, maar dat is van ondergeschikt belang imho tegenover hogere helderheid.
Maar de PT-AE2000U is trouwens ook een echte full-HD beamer, kijk nog maar eens goed.

[Reactie gewijzigd door player-x]


thanx kerel :) voor de link naar de winkel
ben zelf naar deze aan het kijken, Panasonic PT-AE200U 720P maar wel lekker veel lumen, wij hebben zeer veel ramen in huis.

Euhm ik kan niet oordelen over de helderheid, maar hoe kun je stellen dat jouw projector beter specs heeft als deze hd ready is, ipv full hd?

Zo zeg, de guru is in tha house... :-)

IMHO: 900 lumen is prima te doen voor een beginnende 'beameraar'. Al 5 jaar veel plezier van mijn beamer 's-avonds op 800x600 met standaard DVD's. Overdag idd geen doen. Nog geen lamp hoeven te vervangen, geen scherm maar gewoon op de muur (wit, ondiep gespoten). Voor elk budget wat wils maar (tip) test gewoon uitgebreid voor je koopt! Ieder oog is anders...

En imho: hoe hoger de helderheid, des te belangrijker de contrast ratio.

[Reactie gewijzigd door greg]


Ben het helemaal met je eens.

Ik, in mijn geval, mijn vriendin en ik hebben alle bij een goede baan dus hebben we geld over om wat extra uittegeven

Maar ieder met een krappere budget zou ik de Panasonic PT-AE200U aan raden nu alles overgaat op HD (BR / DVB-T & C / HD-DVD) en dan heb je voor 1200 al een prachtige set,
Maar er zijn meer 720p projectoren waar je niet een miskoop aan doet.

Bijna alle nieuwe goedkopere projectoren van nu, zijn 10x beter dan de dure van 3~4 jaar geleden.
Maar het loont nog steeds om een beetje extra uittegeven.
En imho: hoe hoger de helderheid, des te belangrijker de contrast ratio.
Dat is mijn betoog ook tegen deze VPL-VW40 projector

Ben wel eens benieuwd voor de prijs van deze projector.

Beetje suf om een persbericht naar buiten te gooien als je belangrijkste sterke punt nog niet duidelijk is.

Of juist heel slim, kunnen ze 2x de aandacht trekken.

$2895.00 - $2999.99 (omgerekend zo'n 1900 euro)volgens AOL shopping
http://shopping.aol.com/vpl-vw40-projector/60366446

[Reactie gewijzigd door kstang80]


Nou sorry hoor maar rond de 2500 a 3000 euro is wel heel veel geld,
voor de gemidelde persoon.

Tus de meeste mensen zullen hem niet koppen.

Jammer hoor, snap niet waarom het nog zo duur moed wezen.

ach meschien is het wel te betallen over 5 jaar of zo.

dat vind ik ook, persoonlijk heb ik dan ook de VPL-AW10/ VPL-AW15 op het oog, deze is rond de 1000 euro !

Misschien is dit ook wel bedoeld voor mensen met een wat grotere portemonnee. Als je zo'n ding ophangt moet je namelijk ook een ruimte hebben waar je dit kan projecteren. Met een maximale diagonaal van 7.6 meter zit je dan niet in de gemiddelde doorzon rijtjeswoning van Mien Doorsnee..

op het moment dat je ruimte heb voor die grote diagonaal, hoop ik dat je in totale duisternis zit. Die 900 ansilumen zul op de diagonaal niet meer veel betekenen.

mij lijkt de 7.6meter dan ook meer voor de show, dan dat je dat echt gaat gebruiken.
3 meter max zou ik zeggen. iets wat in een doorzonhuis nog makkelijk kan.

daarom staat er ook " goedkoop " dus goedkoop invergelijking met vergelijkbare producten

er staat toch dat de *dure* versie van de sony beamers 3000+ kosten, en dat deze "een vergelijkbare prijs met een hdtv" heef.. ik gok iets van 1000 euro ofzo dus???

HDTV's zijn niet FULL -HD. Dwz, die zijn 720p en niet 1080p.

Deze beamer, en Full HD 1080p TV's zijn vaak rond de 3000 euro.

Die opmerking die je nu geeft is op zichzelf zinloos. HDTV is een term die 720p en i en 1080p en i omvat. Een HDTV kan dus prima Full-HD (1080) zijn, ook al zie je nu nog vaak dat ze HD-Ready (minimaal 720p) zijn.

McRubz, 720i is geen HD standaard :)

En tegenwoordig kunnen veel HD-ready's ook 1080p weergeven, hetzij in een gedownscalede resolutie van 1368*768 (dat zijn dan voornamelijk de nieuwere HD-ready tv's, die van mijn broer kan het, maar die van mij niet)

Edit @ hieronder:
Ongeveer iedereen hier begreep wat ik bedoel... jij niet zeker...

[Reactie gewijzigd door Edwintjuuh]


Dan kan ie dus geen 1080p weergeven... ;) Hij kan dan het input signaal aan, maar dat is dan zinloos.. tenzij de bron het downscalen slechter doet dan de tv..

Mijn FullHD LCD zit rond de 1000euro (pricewatch: Samsung LE37M87BD (37"))

Ja, LCD, maar een FullHD Plasma zit wel in een iets hogere prijscategorie nog.
En Plasma is toch wel wat beter :)

Ik heb voor 1,5 jaar geleden een soort productpresentatie bij Sony gehad ( met Floortje Dessing ) en daar hadden ze de eerste prototypes van deze ( of de vorige serie ) beamer staan. Die kon toen ook al een FullHD beeld projecteren en was hand-made!

De ruimte daar was niet eens zo heel erg donker en het beeld was verder prima! Nu kan het natuurlijk zo zijn dat die beamer een andere lamp erin had, maar dan nog.

De beamer die ik zelf heb is de Epson ... Weet ff niet meer, maar het is degene met een DVD speler erin en Boxjes :) De Epson EMP TWD (1 of 2, maar niet de nieuwe 3 iig).

Die van mij heeft dacht ik ook 1200 lumen, en dat is prima te doen! Natuurlijk bij daglicht zal je minder beeld hebben, als dat direct op het scherm valt waarschijnlijk. Maar ik heb er destijds het EK van 2006 ( of was dat het WK ) met familie op bekeken en wanneer het avond is en het is zeg maar gewoon donker dan is het beeld echt prima!

Ik zie mijzelf wel een beamer hebben ipv een tv, In het volgende huis that is :P Met de entertainment room ofzo :P

Duur is erg relatief vind je niet?

En het dure van een beamer is vaak niet eens de aanschaf maar het onderhoud, vervangen van de lamp bijvoorbeeld. Vooral bij de budget beamers is dat het geval.

Deze beamer is vergeleken met andere Full HD beamers een stuk goedkoper!

Tja. Heel veel geld voor de gemiddlede persoon, who cares? De gemiddelde persoon heeft ook geen HDTV tenslotte, de gemiddelde persoon heeft geen projector ook. Als je zo filmgek bent dat je een projector wilt heb je er al meer poen voor over dan iemand die met z'n vissekom ook tevreden is, enne, hoe vaak koop jij TVs dat 3 ruggen een probleem is?

Als het echt veel goedkoper kon, dan was er allang een Aldi geweest met een goedkope beamer voor die zachtere prijs. Misschien zijn die dingen wel gewoon prijzig om te maken dus? Effe doorsparen dus.

Je hebt gelijk !
Paar jaar geleden waren er ook al beamers met een hoge resolutie en men sprak toen over LED's als backlight voor de toekomst.
Dus de prijs kon alleen maar dalen, maar wat zie ik nu, nog altijd een verschrikkelijk hoge prijs.
En geen Led's te ter vervanging van de dure lamp te bespeuren.

Het grote probleem met LED verlichting is momenteel nog de kleur.
Ze krijgen de kleur die LED uit straalt nog niet helemaal goed waardoor je dus ook niet de juiste kleuren op het scherm krijgt!

Nou sorry hoor maar rond de 2500 a 3000 euro is wel heel veel geld,
voor de gemidelde persoon.
Ik vind het goedkoop als je het vergelijkt met 3~4 jaar terug dan waren deze projectors met een contrast van 1000~1500:1 ongeveer 30~40.000 euro.
Dus ik zou zeggen ja ze worden een stuk goedkoper

Wat een non bericht: het is goedkoper dan het vorige model maar de prijs is niet bekend.

Er zijn zowiezo al meerdere full hd projectoren te krijgen rond de 2000 euro, nieuwswaarde van dit bericht is 0,0 - lijkt meer op reclame.

Zou nog wel eens interessant kunnen worden deze projector. Alleen om echt tot een instap te komen is de prijs toch wel max 2000 euro. En dan denk ik dat ze nog te hoog inzetten als het doel is: de thuisbioscoopmarkt veroveren.

De specs liegen er in ieder geval niet om! Ben zeer benieuwd naar de eerste tests (en de prijs)!

Kijk bij andere, Benq en Acer hebben al Full-HD beamers voor rond de 600 euro!
- http://benq.nl/products/P...9&page=specifications
- http://acer.nl/public/pag...ederland&crc=46922925

Die acer is geen full-hd beamer maar slechts 1024 x 768, en die benq kost +/- 1900euro aankoopprijs(incl btw, zonder marge van de winkel dus) in België. Beetje verschil met de 600 die jij noemt...

Ietsiepietsie te rooskleurig, de BenQ W5000 is circa ¤ 1999,=, de Acer die jij noemt is niet Full HD, de eerste Acer FullHD in het huidige assortiment is de PD727 met een prijs rond de ¤ 1200,=

- BenQ W5000
- Acer PD727

Wel beiden een stuk goedkoper inderdaad dan de ¤ 3333,= schatting voor deze Sony projector ;)

Bij de technische specs zie ik toch 1080p staan, NTSC (3.58/4.43), PAL (B/D/G/H/I/M/N), SECAM (B/D/G/K/K1/L), HDTV (720p, 1080i, 1080p), EDTV (480p, 576p), SDTV (480i, 576i)

Native Resolution
XGA 1024x768
Daar gaat het om, dat hij 1080p kan downscalen is van geen belang.
Hij kan wel 1080p input aan, maar zijn beeldresolutie zal toch max 1024x768 zijn hoor

Dan kan ie ook 2560x1600 aan. donders, weggegooid geld voor m'n 30"tft.
Maar nee, hij kan "doen alsof"... oftewle in 1024x768 die 1080p beelden laten zien.
Dat ziet er nog beroerder uit dan 1024x768 :)


Die zijn niet full-hd, het gaat over full-hd beamers.
Jou vergelijkig gaat niet op, anders was dit ook niet gezegd/gepost.

Kijk zelf bij de specs daar zie ik duidelijk 1080p staan!! Ik weet niet wat jij verstaat onder FULL-HD..1080p is voor mij FULL-HD.
Full HD 1080p-compatibele BRAVIA-thuisbioscoopprojector voor het weergeven van High Definition-signalen met een adembenemende kwaliteit
Helderheid van 1300 ANSI-lumen dankzij de Ultra High Pressure-lamp van 165 W
All Range Crisp Focus-lens (ARC-F) met 1,6 keer zoom
Digitale HDMI™-ingang voor gemakkelijk aansluiten op High Definition-bronnen zoals Blu-ray
24 p True Cinema voor een echte bioscoopervaring
Heel rustige werking dankzij de stille ventilator (20 dB)
Verlichte afstandsbediening voor uitgebreide mogelijkheden in het donker
Kan worden bevestigd aan het plafond met de optionele plafondbeugels PSS-H10 en PSS-610
Reservelamp: LMP-H160 (optioneel) aanbevolen na 3000 uur gebruik

-compatibele betekent meestal neemt het signaal wel op maar downscaled hem naar 720

zie ook vele lcd tv's

De VPL-AW10 en AW15 hebben een native resolutie van 1280 x 720, met de mogelijkheid om te upscalen naar 1080p door middel van interpolatie. Niet Full-HD dus.

Upscalen naar 1080p?? Volgens mij kon dat alleen naar 1080i... 1080p is toch native resolutie als ik het goed heb

Doe nou niet zo koppig kstang80, je moet altijd naar de native resolutie kijken. Als dat ding toch niet meer pixels heeft dan 1024x768 kan je toch nooit full-hd op je muur toveren... lijkt me nogal wiedes. De input wordt gedownscaled zoals al 100x is gezegt inmiddels.

Er zijn overigens wel wat oudere beamers te krijgen die weliswaar erg lomp zijn en nog analoog, maar die kunnen wel een native 1600x1200 resolutie hebben. Perfect om een HD film op af te spelen. De term "full-HD" alleen is al reden om er bakken met geld voor te vragen. Technisch gezien word je opgelicht aangezien de techniek al jaren voor handen ligt en er niets bijzonders aan HD is afgezien van het breedbeeldformaat. Ik zou zelf gewoon een oudere 4:3 D-SUB beamer halen met hoge resolutie. Voordeel is dat je dan ook nog met een echt professioneel apparaat te maken hebt. Deze sony zooi blijft in principe goedkope plastic rommel voor de consument met een erg heftig prijskaartje. Speciaal voor mensen met minder kennis en mensen die warmlopen voor termen als HD etc. Ik zou me 3x genaaid voelen met zo'n beamer.

zoals je zelf al zegt,
Full HD 1080p-compatibele

met de nadruk op het woordje compatible. Ze slikken het Full HD signaal wel maar de native resolutie van die beamers is 1280x720, dus geen Full HD op je muur.

Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom die beamers zo duur zijn, een 52inch 52x3500 is bijna net zo duur als deze beamer. Is dat omdat minder mensen zo'n beamer kopen?
Volgens mij is zo'n 52inch TV technisch een stuk gecompliceerder, of ligt het nu aan mij?
Voor mijn gevoel zou ik zeggen ¤2000 voor de beamer en dan zou ik nog moeten nadenken of ik niet liever toch ¤3500 voor een 52x3500 neertel.

Noch met ch 8)7 , sinds ik al 6 jaar in het buitenland woon gaat het steeds erger worden.

[Reactie gewijzigd door een_naam]


Het zal te maken hebben met de markt ja, er zitten vrij dure componenten in (de lamp bijv.) die niet goedkoper worden als er weinig afzet is. Overigens ben je er dan nog niet, want zo'n lamp gaat ook stuk, kost ook paar honderd Euro per stuk. En het scherm is ongeveer net zo belangrijk als de beamer, tel voor een top-scherm ook maar 1000-2000 Euro neer. Het lijk mij leuk om te hebben, maar ik betaal liever voor de toekomstige 3D-televisie met meer mogelijkheden.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold]


Je koopt nooit alleen een beamer dat werkt gewoon niet.

Heb thuis een full-HD Beamer en een full-HD 40'' TV gebruik beide voor de verschillende dingen die je kijkt

TV voor nieuws en gewoon TV kijken en de beamer alleen voor films of sport evenets

Het mooie is dat je nog steeds een "redelijke" kleine TV hebt die niet je hele kamer over neemt als je films kijkt, en je kan je huiskamer nog steeds in 5sec om toveren in een bios.

De WAF is ook belangrijk punt voor de spullen die je koopt, in mijn geval loste deze keuze het hele probleem op

@vgroenewold
Heb nu ongeveer 10 jaar een beamer in huis en het stukgaan van lampen valt best mee, heb 2 keer een lamp moeten vervangen, ja ze zijn niet goedkoop maar als je het uitrekend kom je ongeveer op 10~15cent per uur uit, vind ik wel mee vallen.

En een goed scherm is echt geen 1~2000 euro betaalde voor de mijne 340 euro

[Reactie gewijzigd door player-x]


Wat een onzinnig nieuwsbericht, dure projector en thuis bioscopen kan je ook met een fatsoenlijke projector van rond de 700 Euro voor elkaar krijgen. Daarnaast lijkt mij een opbrengst van 900 Lumen behoorlijk laag en is dit totaal geen vergelijking met een groot plasma scherm. Een beamer heb je ook niet als normale TV aan en een TV wel.

Ik geef zo'n bedrag rustig uit voor een goed beeld maar ik maak me over andere dingen zorgen. Je zult net lekker zitten te kijken en de lamp springt. Wel eens geprobeerd zo'n ding dan te verwisselen ? Trek maar asbest handschoentjes aan.Voor een demo ergens vind ik het niet zo'n ramp en als je een dvd kijkt ook geen punt maar voor gewoon lekker tv kijken vind ik het niets.

Als die lamp springt heb je vast wel meer dan 30 seconden nodig om een nieuwe te pakken (Als je die al op voorraad heb liggen) de projector open te maken en te gaan wisselen. Een paar minuten wachten en de temperatuur daalt fors. Dat is precies hetzelfde bij een gewone gloeilamp.

Als dit iedere avond voorkomt is er iets mis met de projector. Bij normaal gebruik kan je vast wel eens per jaar 10 minuten zonder beeld

[Reactie gewijzigd door Ortep]


Wat is nou het grote voordeel tegenover full LCD tv's? en wat kost zo'n lamp?

Size matters zeg maar. :) En hoger contrast volgens mij, een lamp kan honderden Euro's kosten en je moet het scherm niet vergeten.

eens per jaar?
mischien heb ik geluk, maar mijn projector (mitsubishi) is onder tussen toch zeker 4jaar oud. hij heeft op verschillende feesten gehangen (grote dance feesten), hij is 2 keer hard gevallen van ongeveer tafel hoogte en de behuizing is daarmee ook verbogen.
ik heb hem na een feest al eens totaal uit elkaar moeten schroeven door de rook aanslag op het lenzen systeem (vond ik toen best eng om te doen.. maarja je zag echt totaal niets meer behalve een gekleurde waas).
en ik gebruik hem nog steeds met veel plezier elke dag thuis aan de htpc. en als ik elke dag zeg bedoel ik dus ook echt de hij de avond aan staat.

ik zit nog steeds met de orginele lamp erin!
al moest ik wel zo ongeveer een jaar terug een tellertje resetten omdat hij bleef zeuren dat ik mijn lamp moest vervangen... (na 3000uur kijken begint hij te miepen).

ik moet zeggen dat ik ook al bijna 2jaar naar een nieuwe projector aan het kijken ben, omdat ik er vanuit ga dat hij er mee "binnenkort" ophoud.. en hij maakt me iets te veel lawaai in mijn huidige setup. maar zolang hij het doet blijf ik elke avond met plezier kijken/gamen/surfen etc.

Het spijt me maar nogal wat reacties hier raken kant nog wal. Horrorverhalen over het verwisselen van een lamp (grote flauwekul) of 'een projector van 700 euro is net zo goed' (zet maar eens een Blu-Ray/HD-DVD op een full HD beamer of een van 700 euro en iedereen ziet het grote verschil).

Ook de onzin over het aantal lumen van '900 is behoorlijk laag'. Het maakt niet zoveel uit of je nu 900 of 2000 hebt. In beide gevallen moet de ruimte helemaal verduisterd zijn. Wanneer dat het geval is geeft een 900 lumen beamer ook een prima beeld. Het vergelijken met de lichtopbrengst van een plasma TV is niet aan de orde. Alleen de hele hele dure beamers kunnen daar misschien aan tippen. Het grote voordeel zit hem in de beelddiagonaal van 2,6 meter tov 1 meter.

Ik heb een full-HD TV en full-HD projector en als ik een HD-DVD of Blu-Ray opzet dan geeft de projector een vele vele betere filmervaring dan zo'n 'klein' tv-tje.

Dit ding is zeker goedkoop vergeleken met de Sony Qualia 04.. Ook full-HD, inmiddels al een paar jaar oud, met wel een factor 10 duurder... Design daarvan is wel weer van een nog hoger niveau :)
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende: Nieuwe personages en levels Smash Bros. uitgelekt 16:20
Vorige in Pro: 'Overheid lonkt naar Microsoft bij aanbesteding' 15:15
Vorige: Civilization Revolution komt niet naar de Wii 14:41

Powered by True
RSS VNU Media logo
© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden
Uitgever van: