Channels
Powered by True

Ubisoft brengt Far Cry 2 naar Xbox 360 en PS3

Door Jurian Ubachs, vrijdag 4 januari 2008 07:11, views: 14.393

Far Cry 2 krijgt een consoleversie. Oorspronkelijk werd het spel alleen aangekondigd voor de pc, maar nu heeft Ubisoft bekendgemaakt dat ook de Xbox 360 en de Playstation 3 op een eigen versie kunnen rekenen.

Far Cry 2De aankondiging komt inmiddels niet meer als een verrassing. Er gingen al langer geruchten dat Ubisoft de first person shooter naar de console zou brengen. Far Cry 2 is de opvolger van het originele Far Cry, dat in maart 2004 voor de pc verscheen. Het spel werd geroemd om de uitstekende graphics, al zorgde dat voor hoge systeemeisen - iets waarin de ontwikkelaar van dat spel, Crytek, dankzij Crysis inmiddels een aardige reputatie opbouwt. Ubisoft en Crytek zijn echter uit elkaar gegaan en achter de opvolger van Far Cry zit dan ook een andere ontwikkelstudio. Far Cry 2 maakt dan ook geen gebruik van de engine die eigendom is van Crytek, maar van een nieuw gebouwde engine die maar twee tot drie procent van de Cry-engine hergebruikt. Die nieuwe engine moet de speler meer dan ooit het gevoel geven dat hij in een realistische, open wereld rondloopt.

De release van Far Cry 2 staat gepland voor Ubisofts fiscale jaar 2008-2009, wat betekent dat het spel tussen april 2008 en maart 2009 moet verschijnen.

Volgende: Apple wil patent op oled-toetsenbord 09:59
Volgende in Core: Meer informatie over Geforce 9600GT duikt op 08:47
Vorige: Europese Commissie steunt opening van vdsl-netwerk Belgacom 19:24

Reacties

«  1  2  3  »

Very nice!
Hopen dat ie net zo goed speelt op de 360 als op de PC! :9~

Met een controller zeker?

Ja vast.
Dan zullen ze toch echt met een keyboard+mouse moeten komen voor de 360....

Wat een onzin. :)
Meer dan genoeg shooters die op de console heerlijk wegspelen.
CoD4 speelt zowel op de pc (hear say) als op de 360 (eigen ervaring) heerlijk weg, en daar is het echt geen uitzondering in.

Begint een beetje een trend te worden dat bij elke shooter op een console geroepen word dat keyboard + mouse een gemis zijn. Wacht gewoon af hoe Ubisoft dit gaat implementeren, ben er van overtuigd dat dat helemaal goed gaat komen :)

XBox360 speelt goed weg MAAR de pc doet daar weer schepje bovenop. Simpelweg alleen al door de muis die gewoon veel sneller en accurater is.

Uiteraard is het wel aardig meningafhankelijk, maar als kon je pc vs xbox spelen durf ik al me geld hardware :) op de PC in te zetten.
zowel op de pc (hear say) als op de 360 (eigen ervaring) heerlijk weg
En hoe kan je nou 2 meningen bij elkaar optellen? Dat gaat echt nergens om... Ik vind een koekje lekker, iemand hier op het kantoor niet. Is het koekje nu neutraal?

[Reactie gewijzigd door PC_killer]


ik maak anders prima headshots met een controller.
en dat is zonder auto aim.
in halo3. cod4. en vele andere games
controllers doen het prima en laten we eens af zijnvan die discussie

Doe iedereen een plezier en kijk gewoon naar de feiten. Bij een muis heb je minstens 10cm die je kan gebruiken, bij een console stickje maximaal 1 cm. Dus of de muis is 10x nauwkeuriger of 10x sneller. (of daar ergens tussen in).

Denk dat het er tussenin zit 5x/5x ;) maar ik verschuif me muis echt niet meer dan 5cm om 1920 pixels van links naar rechts (of andersom) te gaan. Denk dat ik ongeveer 10x sneller ben en 5x nauwkeuriger dan z'n lompe gamepad ;)

@freaq leuk dat je HS kills maakt, en die controllers doen hun werk ook perfect. Maar een muis is gewoon sneller EN nauwkeuriger. Als jij opij drukt met je stokie dan duurt het x sec voor je 1 rondje hebt gedraait, zou ik dat met em muis doen dan zit ik (iig met cs) in 1 sec op 5 rondjes oid (oke misshcien heb ik hem wel iets te snel staan maar dan maken me tegenstanders tenminste nog kans :)).

[Reactie gewijzigd door PC_killer]


Persoonlijk vind ik door dit minder nauwkeurige en minder sneller op de console veel beter spelen als ik bijvoorbeeld CoD4 kijk op de 360 (zelf in bezit ja) dan heb je met z'n allen ditzelfde handicap, dus iedereen richt even snel (afhankelijk uiteraard van persoonlijke instellingen/voorkeuren) maar iedereen heeft ditzelfde probleem, hierdoor als jij en een vijand elkaar zien heb je allebei de tijd om gewoon normaal dit spel te spelen en normaal te schieten.

Als je als noob bijvoorbeeld begint met CS, dan kan je netaan een hoekje omlopen of je heb al 3 kogels door je hoofd omdat er van die 'freaks' zijn die onmogelijk snel en accuraat kunnen schieten met keyboard en muis, hierdoor ligt de instapdrempel op een console veel lager en hierdoor vind ik het juist veel leuker (Ja ik heb ook CS gespeeld op de PC en was hier aardig goed in)

Nu hoef ik tenminste niet meer spastisch elk hoekje te gaan rondkijken of er toevallig een vijand zit maar gewoon lekker het spel spelen zoals het bedoelt is

Halo 3 heeft anders nog steeds behoorlijk wat auto aim. En de gamepace ligt enorm laag.

Sorry hoor, maar bij een xbox360 blijven de kansen voor iedereen gelijk en krijg je speltechnisch niet de voorsprong van b.v. iemand die een razende bolide heeft en iemand die nog op een oud bakje zit te draaien zoals ik. Kijk het spelen op zich is een kwestie van snel reageren, dat is voor iederéén anders. Op mijn Geforce kaartje schokt het beeld nog bij 640x480 en is het de feeling over de jaren voor je systeem om op het juiste moment te schieten ondanks je 18 tot 20 FPS, als je een zware bolide heb, wordt het allemaal een stuk vloeiender met 50 fps en hoger, maar dan zul je nog op tijd moeten schieten om te raken, maar het speelt een stuk soepeler. :)

Nutteloze discussie op tweakers, meeste zweren toch bij de PC. Terwijl ik liever op me bank lig met me 42 inch scherm dan krampachtig achter me pc'tje op me 19 inch scherm.

dan zullen ze hem net als ut3 langzamer laten draaien of makkelijker maken op de consoles want je het ONMOGELIJK om even goed te zijn met een controller als met een muis.
en dan ga ik toch echt voor de volle ervaring op de PC

CoD4 speelt trouwens niet lekker weg op de PC, het speelt fantastische!
en ik zie gewoon niet hoe je het met een controller op zijn moeilijkst uit zou moeten spelen.

Wel interessant aangezien dit voor de PS3 wel mogelijk is gemaakt door Sony. Ongeveer elke standaard toetsenbord + muis zal werken. De keuze hiervoor ligt dus bij de ontwikkelaars kijk maar naar UT3 op de PS3 deze ondersteund ook toetsenbord + muis.

Voor de x360 zal er zoals je zelf al aangeeft een toetsenbord + muis uit moeten komen of via een firmware update standaard usb toetsenborden ondersteuning geven.

je kan met je muis en toetsen bord op je 360.

Ik vind dit juist een slechte zaak. Nu vind ik het online gaaf omdat iedereen eigenlijk dezelfde 'besturing' heeft.

(dat kastje daar gelaten waar je muis en toetsenbord mee op je xbox360 kunt aansluiten)

groot gelijk, want bij pc versie van farcry 1 de laatste levels waren hard moeiljk om te spelen, ik kreeg een volle laag bij de vulkaan levels, met een controller kan ik zeker niet overleven... tenzij ze het spel wat makkelijker maken.

Keyboard+muis speelt toch wel wat lekkerder en het is wat makkerlijker mikken. Maar met een remote als de wii-remote dan speelt het ook wel lekker :D

wiimote is nog trager dan de muis of de controller, nee doe mij dan maar de muis. UT3 zou voor mij echt niet werken op de Wii.

met m,n copperhead en g15 ben ik denk ik zelfs tegen een meer ervaren gamer in het voordeel. Ik zie niet in hoe iemand de gebreken van een controller ten opzichte van goede pc hardware zou kunnen compenseren. iedereen die dit wel lukt..... pffff damm you are good!!


Nou, de veel betere graphics waag ik te betwijfelen. Op een PC van 1000+ euro misschien, maar als je kijkt naar de doorsnee PC, dan gaan de X360 en PS3 daar zeker wel overheen. Ook op audiogebied hebben de consoles alles wat je op je pc ook maar voor elkaar kunt krijgen. Of je moet extreem veel geld in een geluidskaart willen steken. Dan nog merk je het pas wanneer je ook een dure boxen set koopt (die je ook op je console aan kunt sluiten). Daarbij heb je bij de console weer andere voordelen, zo ben je er zeker van dat het spel altijd werkt.

Persoonlijk vind ik muis + tobo ook een stukje fijner dan met een gamepad, maar om het nu kansloos te noemen is echt heel erg overdreven. Massa's mensen spelen Halo 3 en CoD4 online over het internet via hun consoles en dat is vast niet vanwege de gebrekkige besturing.

[Reactie gewijzigd door Smoonshine]


Ghehe maar je gaat ook geen Farcry 2 of Crysis spelen op een pc van 1000 euro of minder.. Ga maar rustig aan de 1500 tot 2000 euro denken dan..

ik weet niet wat jij gaat bouwen :D

E2180 @ 3.2Ghz = 70 euro
2GB GeiL ULL PC6400 = 50 euro
Gigabyte DS3 = 90 EURO
Jetway 8800GT = 210 euro

420 en dan heb je al een heeeeeeeeel redelijke bak :P

[Reactie gewijzigd door jporter]


Misschien ook handig om een hd, dvdrom, behuizing, monitor, invoerapparatuur en os te kopen? (ik vergeet vast nog wel een paar dingen.)

FPS games werken in principe net zo goed op een console, alleen een doorsnee console controller is daar niet zo handig voor. Net zo goed als dat een racespel niet lekker speelt met een muis. Op een xbox 360 of een ps3 kan je tegenwoordig best een muis voor richten en iets met toetsen voor lopen aansluiten, maar het grootste probleem is dat gezien wordt als cheaten omdat van oudsher iedereen min of meer dezelfde controller had.

monitor/TV moet je ook kopen bij je console of je hebt er al een. (en wil het er echt goed uit zien moet je een dure hd-tv kopen, een fatsoenlijke pc monitor is stukken goedkoper)
en de rest van wat je noemt hoeft bij elkaar nog geen 100 euro te kosten als je het goed doet.
alleen aan de hd zou ik idd wat meer uitgeven.

[Reactie gewijzigd door Countess]


Mja, wat is een doorsnee PC tegenwoordig? Ik heb hier een E6600, 2GB, 8800GTS 320MB PC staan, en een Xbox 360, en ik kan je garanderen dat dezelfde games er op mijn PC al stukken beter uitzien (ik heb o.a. HL2:EP2 vergeleken).. En mijn PC kost toch echt geen 1000+ euro meer als je nu een gelijkwaardig systeem bouwt..

Bovendien zijn consoles ook niet echt heel goedkoop, laat staan alle accessoires en games die je erbij koopt.. En dan kost Xbox Live je ook nog eens 60 euro per jaar.. Al met al is de Xbox 360 niet veel goedkoper dan mijn PC om op te gamen vermoed ik zo..

Ja want games op de PC zijn gratis?



Blijkbaar ben jij niet zo kritisch dan... jij denkt dat over 3 jaar de nieuwste games zoals ze voor PC uitkomen er ook zo uit zien op je Xbox360?
vergeet niet dat nu al de grafische kwaliteit van games op PC veel hoger ligt, vooral omdat een console het meestal moet doen met 512mb RAM, waar PC's nu makkelijk 2gb ddr2+512mb gddr3 hebben. Dat is bijvoorbeeld heel goed terug te zien in de texture kwaliteit. Waar bijvoorbeeld in de PC versie van CoD2 de textures tot 2048x2048 oplopen, is de Xbox versie gelimiteerd tot 512x512.

Maakt verder niet uit voor de Jan Modaal die gewoon zijn spelletje wil spelen, maar als je kritiek levert op graphics, onderbouw dat dan.

Onzin... kijk jij eens naar Oblivion, of voor een nog duidelijker beeld van het werkelijke verschil: Unreal Tournament 3. Speel UT3 op de PC met alles maximaal (dat draait trouwens rustig aan 90 fps gemiddeld hier) naast UT3 op een PS3 (wat niet eens altijd vloeiend draait) en dan ziet de PC versie er zeer duidelijk, aanzienelijk beter uit. Laat staan over 3 jaar, als zelfs de lelijke PC games er beter uit zien dan de Xbox 360/PS3 variant.

En als mijn PC het nu dus al beter doet, dan doet ie dat dus ook gewoon over 3 jaar. Net zoals de PC van mijn zusje die zo'n 5-6 jaar oud is en UT3 nog goed kan draaien (wel in low detail, maar goed)... dat zie ik een Xbox niet doen.

Met een budget van zo'n 650 euro heb je tegenwoordig al een top-PC inclusief losse geluidskaart (wat overigens helemaal niet veel geld kost - en wel handig is omdat onboard vaak nog problemen geeft). Daar gaat geen enkele PS3/Xbox 360 overheen op audiovisueel gebied.

En randapparatuur!? die moet je toch ook kopen voor je console!?
Speakers zijn echt niet duurder voor je PCtje, maar een headsetje is misschien wel handig... ok, daar ben je dus iets meer geld aan kwijt. Maar ondertussen is een goede 21" widescreen TFT wel vele honderden euro's goedkoper dan een redelijke (niet eens goede) HDTV.

Daar komt nog bij kijken dat console games tegenwoordig helemaal niet meer altijd goed werken, vaak ook patches nodig hebben en zelfs consoles regelmatig firmware updates (denk driver updates) krijgen. Ondertussen werken zo goed als alle PC games tegenwoordig wel out-of-the-box als je drivers up-to-date zijn en je Windows XP gebruikt (de laatste game waar ik problemen mee had was Black & White 2, 3 jaar geleden, wegens audio drivers).

De meeste mensen die Halo 3 en Call of Duty 4 online spelen op Xbox Live hebben nooit eerder vergelijkbare games op een PC gespeeld. Waarom zou je het slecht vinden als je niet weet dat er een superieur alternatief is? Als je trouwens ziet hoe mensen die gewend zijn aan gamepads omgaan met toetsenbord/muis is het trouwens geen wonder dat ze niet inzien dat het superieur is: ze bakken er niets van. Voorbeeldje: mijn neefjes in UT, tegen novice bots, met instagib (makkelijkst van het makkelijkst) konden niet winnen zonder god mode. Het is ook makkelijk te zien in het youtube filmpje van de #2 tegen de #3 van PS3 UT3... die zijn van het niveau 'een 5-jarige op de PC kan nog beter'.

Begrijp me niet verkeerd. Controllers en consoles zijn geweldig voor platform games, beat 'em ups, race games en sport games. Maar voor de ultieme shooter ervaring moet je toch echt een PC + muis/tobo hebben.

Ik moest eerst ook niks weten van een FPS op een console. Nu heb ik COD4 aangeschaft voor de PS3 en mijn mening is totaal veranderd, dit gaat prima... het is even wennen als je FPSen altijd met muis en toetenbord hebt gespeelt, maar speel een half uur en je hebt het onder de knie.
In de toekomst worden er naast UT3 nog meer spellen voorzien van de optie om met muis&tb te spelen op de playstation3, hopelijk dan bij alle shooters. (weet niet hoe dit zit bij x360)

Maar FarCry2 lijkt me helemaal geweldig, hoop dat ze alleen minder 'monsters' in de game stoppen, heb wel genoeg alienshooters gezien, knal nu even liever mensen af. (in de game ;))

[Reactie gewijzigd door E2TK]


Er zitten geen aliens in de game, alleen maar mensen. Je speelt namelijk in afrika waar volkstammen elkaar uitmoorden, en jij helpt ze daarbij.

Check de FarCry 2 Site maar:)

heb je het ook voor de PC gespeeld? want op de PC is het echt een geweldig spel.
zonder dat geen goede vergelijking natuurlijk.
het moet op de console, of makkelijker of langzamer zijn gemaakt of beide voordat het te spelen is met een controller.

[Reactie gewijzigd door Countess]


Er is een groot verschil tussen spelen op PC en op Console. Voor PC vind ik persoonlijk de First Person Shooters ideaal. Toetsenbord en Muis zorgen voor een goede aim + motion. Echter racegames, rpg en vechtgames (Denk aan tekken, enz.) zijn veel idealer op een console. Daar heb je met een controller net wat meer gevoel...

Uit het volgende bericht: http://life.tweakers.net/...zet-langzamer-op-ps3.html
Volgens Mark Rein van Epic gebeurt het vaker dat er een verschil in snelheid tussen de pc- en de console-versies te zien is en vormt dit geen probleem. 'Je ziet het verschil ook als je Halo op de pc speelt; op de Xbox draait het langzamer. Voor elk platform moeten we compromissen sluiten. Games moeten op consoles langzamer zijn omdat je vingers niet zo precies zijn als je hele arm, right? Voor mij als consolespeler zijn de snelheid en de beweging precies goed', aldus Rein in een interview met Spong.
Waarschijnlijk is het bij Far Cry 2 dus precies hetzelfde. De versie voor de console zal trager draaien zodat men het kan spelen met een controller.

Waarschijnlijk is imo dat de Far Cry 2-consoleversies wat aangepast zullen worden tov de PC-versie. Met 'trager draaien' denk ik dat je bedoelt dat de framerate omlaag gaat of alles gewoon wat langzamer is/reageert? Dat zal het spel niet ten goede komen. Nou ja, er zijn betere oplossingen :)

Als Ubisoft slim is kiezen ze ervoor om de levels zo aan te passen dat er geen 'PC'-snelle reacties nodig zijn, maar dat de controller-snelheid-reacties gewoon voldoen.

Dat de AI wat slomer is en dat je dus meer tijd hebt om te aimen.

Heel mooi te horen dat er nog een potentieel goede shooter komt naar de consoles!

Ik ben alleen benieuwd hoe Ubisoft alles wil gaan regelen wat betreft de opslag e.d.
Gezien Ubisoft claimt de speler in een realistische en open wereld wilt laten rond dwalen
geeft mij toch wat vraagtekens bij de hoeveelheid data dat zij zullen gaan gebruiken.

Ubisoft heeft gezegd dat de totale afmeting van de "open wereld" 50² Km bedraagt. Dit is natuurlijk geen kleine afmeting en zal toch enige data vereisen. Ook hun engine die alles laat hergroeien en de weather changes zullen toch wel wat met hun mee brengen. Hopelijk zorgt dit er wel voor dat geen enkele versie van de single player gelijk zal zijn aan die van een ander.

Verder dan een beetje oftopic, dat constante gezeur over dat er een keyboard + muis moet komen bij een nieuwe shooter voor een console moet ook eens ophouden. Dit is gewoon typisch gedrag van PC gamers. Ja het speelt wat anders, nee het is niet even accuraat, maar het speelt net zo goed als dat het op de PC zou doen en je krijgt er geen eens RSI van. Ik ben een zware PC gamer geweest, alleen de systeem eisen gingen maar hoger en hoger en hoger, terwijl de console hetzelfde blijft. En ik vind shooters op een console gewoon heerlijk spelen. De Thumbsticks op de PS3 en 360 hebben niets voor niets een gevoeligheids niveau ;)

Misschien al gelezen maar ik ben ook wel redelijk die-hard PC-gamer, maarja je zet hier gewoon een statement neer die niet klopt in mijn ogen dus ja dan krijg je een reactie of je het leuk vind of niet :+
systeem eisen gingen maar hoger en hoger en hoger
Wel mee eens, maar dat gebeurd bij de consoles toch ook, alleen in wat grotere stappen... Als de console uitkomt loopt ie voor op de PC, jaartje of 2 later staat het gelijk, weer een jaar later staat de pc weer voor, en een jaar later is er weer een nieuwe console. Dat blijft natuurlijk doorgaan (tot de console en PC hetzelfde is).

Ubisoft beweert dat FarCry 2 ook op oudere pc's goed zal draaien.
De playstation 3 is volgens Sony sneller als twee 6800 ultra's in SLI.
De ps3 zal het dus makkelijk moeten kunnen draaien.
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende: Apple wil patent op oled-toetsenbord 09:59
Volgende in Core: Meer informatie over Geforce 9600GT duikt op 08:47
Vorige: Europese Commissie steunt opening van vdsl-netwerk Belgacom 19:24

Powered by True
RSS VNU Media logo
© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden
Uitgever van: