Channels
Powered by True

Crysis op 16 november verkrijgbaar; mogelijk ook naar consoles

Door Dimitri Reijerman, vrijdag 3 augustus 2007 14:57
Bron: TG Daily, views: 23.231

Crysis, een veelbesproken titel van gamedeveloper Crytek, zal op 16 november in de winkels liggen. Daarnaast liet een Crytek-medewerker zich ontvallen dat een toekomstige PS3- en Xbox 360-versie 'theoretisch mogelijk is'.

De first-person-shooter, die in maart vorig jaar al opviel door de grafische engine en realistische beelden, zal aanvankelijk alleen voor de pc uitkomen. Uitgever EA en Crytek zeggen dat het spel op zowel DirectX 9- als DirectX 10-systemen zal draaien. Volgens de ontwikkelaars zal Crysis 'open-ended gameplay' bieden in speelwerelden als tropische oerwouden, bevroren landschappen en een omgeving zonder zwaartekracht. Ook belooft Crytek een nieuwe multiplay-modus, waarbij maximaal 32 spelers het tegen elkaar kunnen opnemen. Nu de titel een releasedatum heeft gekregen, zullen naar verwachting veel gamers hun systemen de komende maanden upgraden om zo het veeleisende Crysis soepel te kunnen draaien.

Crysis-hud

Volgende: Overzetten van cassette-opnames mogelijk met Tape2Pc 15:58
Vorige in Pro: Phishers richten pijlen op Apple-gebruikers 14:22
Vorige: Pirate Bay gaat Suprnova nieuw leven inblazen 12:28

Reacties

«  1  2  3  4  »

nu nog maar hopen dat deze game niet last heeft van uitstellen, zoals bij GTA IV bijvoorbeeld.

maar daarentege misschien ook wel goed als het uitgesteld wordt, ivm bugfixes, etc. Ik heb toch liever een game die fatsoenlijk loopt, dan eentje die na 6 maanden en 12 patches pas lekker draait.

Een uitstel voor een game is meestal voordelig, omdat hij gewoon nog niet klaar is. Beter wat later een minder bug game dan te vroeg een onspeelbare game. En aan de hand van de release versie van de game wordt meestal ook gelijk een oordeel gevelt, en de meesten zullen altijd nog verwijzen naar de release bugs.


Zolang 3DR geld heeft kan het DNF blijven ontwikkelen en zullen ze het niet publiceren. Laten we dus hopen dat 3DR snel geen geld meer heeft. ;-)

nouja ze moeten wel een indicatie van de release kunnen geven zoals "3rd quarter of 2007" maar een echte datum kun je gewoon niet zeggen, pas als hij "gone gold" is kun je zeggen hij is volgende week te krijgen.. (behalve als het van Sony is dan kun je nog een half jaar wachten in eu)

Het probleem van 3DRealms is dat ze zo lang ontwikkelen dat elke engine hopeloos verouderd is voordat de game gold kan gaan. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze nog steeds aan het ontwikkelen zijn met de UT code, en hebben ze dus voor de zoveelste keer alles om moeten gooien.

On-topic heb ik ook liever dat Crysis iets later uit komt zonder bugs. Het meest extreme voorbeeld van de laatste tijd is natuurlijk Vampire Bloodlines, op papier een game die je blind pre-ordert maar door de framedrop (memory leak?) en talloze andere bugs helaas onspeelbaar.

Of zoals EA, een spel met bugs uitbrengen en nooit patches releasen :'( (C&C ZH...)


Ubisoft en Crytek hadden helaas het zelfde probleem met Far Cry. Ubisoft wou geen geld meer in het spel steken, Crytek wel.
Uiteindelijk zijn er zelfs patches uitgekomen die door spelers en Crytek employees zijn gemaakt. Helaas was dit goed te merken in de kwaliteit hiervan.

Hehe. Crysis was eerst gepland voor september. Deze release-datum van november is een uitstelling ;)

Er is nooit een officiele release datum gegeven. Wat je op het internet leest is meestal een gokje van iemand die niks te maken heeft met EA of Crytek. Winkels stellen ook van willekeurige release data voor games zodat mensen alvast kunnen pre-orderen. Dit is de eerste echte release date and Crytek's kennende is dit the real deal. Far Cry kwam ook perfect op tijd uit. Laten we wel duidelijk wezen; dit is niet Valve, dit is Crytek.

"Nu de titel een releasedatum heeft gekregen, zullen naar verwachting veel gamers hun systemen de komende maanden upgraden om zo het veeleisende Crysis soepel te kunnen draaien."

Da's dan handig want er is nog steeds niet naar buiten gebracht wat je nu echt voor systeem nodig hebt.

Ik vraag me bijvoorbeeld af of ik deze game ook nog soepel kan draaien 1920x1200 met AA op mijn Q6600 met 8800GTX?

Op die resolutie absoluut niet. (in iedergeval niet op maximale settings)

[Reactie gewijzigd door Mentinal]


Op die resolutie absoluut niet. (in iedergeval niet op maximale settings)
En waar baseer je dit op? Want bij alle huidige games (Overlord, GRAW2, World in Conflict etc.) werkt dat prima hoor.

Even voor de duidelijkheid. Dit is Crysis, niet een stukje.. maar een STUK zwaarder dan de spellen die nu op de markt zijn.

Mee eens, maar ik heb hoop dat het dermate geoptimaliseerd is mede door DirectX10 en dat bij het spelen van spellen van nu extra ruimte is. (omdat ik meer dan 60fps haal)

En World in Conflict is ook DirectX10 btw!

No offence maar Crysis is geen: Overlord, GRAW2 of World in Conflict :Y)

Houd rekening met dx 10 ;)

[Reactie gewijzigd door Solid_Aapie]


DX10 op zichzelf maakt het spel natuurlijk alleen maar lichter, aangezien DX10 efficienter is dan DX9. Waar je meer rekening mee moet houden is de gigantische hoeveelheid blaadjes aan planten en rimpels op gezichten je kan zien. ;)

Het spel zal waarschijnlijk nog jaren als benchmark gebruikt gaan worden. Het wordt meer een concurrent voor 3DMark dan voor shooters.

Het spel zal waarschijnlijk nog jaren als benchmark gebruikt gaan worden. Het wordt meer een concurrent voor 3DMark dan voor shooters.

Net zoals FarCry en Doom3 jaren gebruikt zijn :9~

Eindelijk nog eens een revolutionaire shooter _/-\o_

En wat is er dan wel zo revoultionaair? HELEMAAL NIETS!!!! Het is evolutionair, standaard FPS met nieuwere graphics.

DX10 op zichzelf maakt het spel natuurlijk alleen maar lichter, aangezien DX10 efficienter is dan DX9.
Dat merken we anders nog helemaal niet, onder Vista gebruiken alle spellen tot nu alleen maar meer geheugen. We zullen zien hoe "licht" het spel is. Ben bang dat dat wel eens behoorlijk kan tegenvallen.

[Reactie gewijzigd door Madrox]


Dat heeft niets te maken met DirectX, maar meer met de overhead van Vista zelf. Voorbeeld: als je een creative kaart hebt van ongeveer 3 jaar oud (zoals ik) kan je hardware acceleratie al op je buik schrijven. En ja dat is te merken in je framerate. In de C&C3 handleiding staat zelfs dat gebruikers van een creative kaart, een machine met 100 - 200 mhz meer nodig hebben :(

Dan heb je nog het geneuzel van indexing etc wat er op de achtergrond gebeurt.

Als je DX10 goed gebruikt met allerlei instancing technieken enzo, kan het echt een verbetering opleveren in je fps.

Ach ja, anders stop je er toch gewoon nog een 8800GTX in? ;)

Ik ben ook wel benieuwd naar de systeem eisen. Misschien word het wel net zoals Doom3.. die draaide ook vrij soepel op niet al te krachtige systemen.

Als gamer lijkt het mij ook veel verstandiger om te wachten met nieuwe hardware aanschaffen tot Crysis uit is.
Dan kunnen we tegen die tijd zien welke setup de beste performance levert.
Een quadcore op 2.4 GHz is nu ongeveer even duur als een dualcore op 3.0 GHz, maar welke de beste performance levert in Crysis ...

crysis is zeer geoptimaliseerd en je kan met een enkele 8800GTX spelen op de hoogste settings en een hoge resolutie

deze en meer info kan je hier vinden: http://www.crysis-online.com/index.php

The following specs are estimates made by myself based on the above mentioned information and other sources. These estimates are NOT official - but are based on official information.
en
Once again, these are estimates only and are no way official. I just want to make sure that is as clear as possible. Keep in mind that Crysis is still a few months away from release, so the hardware making up the minimum specs will be more ore less three years old by that time.
kan goed zijn dat je gelijk hebt hoor, maar ik zou niet blindelings vertrouwen op die specs die daar staan. er staat niet voor niets dat 't geen officiële specs zijn en dat 't slechts "gokjes" gebaseerd op wat weetjes over de game.

ik ga me serieus afvragen of je Crysis met een 6600 kan spelen... zelfs cod2 met dx9 is al zeer lastig voor een 6600 :| en cod2 is dan toch al weer bijna 2 jaar oud

Crysis will no doubt be a fairly demanding game. It will require a good system to perform well. However, CryEngine2 is very scalable so lower end machines will still stand a chance.

Here is a list of confirmed information...

Crysis will run on both DX9 & DX10 as well as Windows XP and Windows Vista.
A graphics card that supports Shader Model 2 or higher is required.
CryEngine2 is estimated to scale back 2 years, and scale ahead 1.5 years.
A single 7800GTX will run the game quite well on fairly high settings according to Crysis Art Director, Michael Khaimzon.
Jack Mamais of Crytek said in an exclusive Crysis-Online interview that his X1900XT runs the game very well at reasonably high settings ( still unoptmized ).
Crysis will dynamically utilize all processing threads available. Meaning quad-core processors will be supported.

Minimum Requirements
CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz
Graphics: Nvidia 6600 or ATI X1600 - Shader Model 2.0
RAM: 1GB
HDD: 6GB
Internet: 256k+
Optical Drive: DVD
Software: DX9 with Windows XP / Vista

Recommended Requirements
CPU: Dual-Core CPU (Athlon X2 / Pentium D / Core 2 Duo)
Graphics: Nvidia 7800GT or ATI X1800XL Pro (SM 3.0)
RAM: 1.5GB+
HDD: 6GB
Internet: 512k+ (128k+ upstream)
Optical Drive: DVD
Software: DX9 with Windows XP / Vista

Aldus Crysoft vind de systeemeisen dus wel mee vallen...

Nee valt tegen, ze hebben laatst aangegeven dat je een 8800gts 640MB, een e6600 en 2GB ram nodig zult hebben om het op high te draaien. (en dat is waarschijnlijk niet eens op een hoge resolutie) Het klopt wel dat ze wat jij hier citeerd hebben gezegd, maar uiteindelijk bleek dat dus toch niet helemaal te kloppen. (misschien hebben ze in de tussentijd nog wel allerlij effecten toegevoegd oid)

Ik vraag me bijvoorbeeld af of ik deze game ook nog soepel kan draaien 1920x1200 met AA op mijn Q6600 met 8800GTX?
En waarom zou je op zo'n gigantisch hoge resolutie nu nog AA of FSAA en noem ze maar op willen? :? Dat verschil zie je dan toch al bijna niet meer... ;)
Dus waarom veel geheugen pompen in iets wat je toch al (bijna) niet meer ziet?

Dat snap ik nou nooit, mensen willen op een gigantisch hoge resolutie spelen, met alle toeters en bellen aan als het even kan en dan zeuren dat de performance (in FPS) niet goed is... Als je 60FPS hebt is dat ook goed, verschil met 100FPS is er dan bijna niet, want dat kan je zelf namelijk niet waarnemen... ;)

Dus wat is het nut ervan? De pimp-factor? Ik raak daar echt niet van onder de indruk hoor en zo zullen er vast velen met mij zijn... ;)

Helemaal mee eens!

Te bedenken dat film op ongeveer 25 - 30 fps draait (afhankelijk van je bron)...

en daar hoor je toch ook weinig mensen over klagen..

Het vervelende van games is alleen dat je het merkt als je van bijv. 50 even terug zakt naar 25 ofzo omdat de continuiteit wordt verstoord .... en dat heb je niet bij een film.

En wat ik ook nooit snap is een stelling van "ik wil 100+ fps, want dan merk ik het niet als je een framerate dip heb" ... dat merk je ook niet op 60fps hoor...

Ik heb dan ook laatst een leuke pc gekocht met een Q6600 en een 8600GTS erin... Dan maar op DX9 modus draaien of DX10 met lagere resolutie e.d. Ik weiger gewoon zoveel geld uit te geven aan een video kaart.

[Reactie gewijzigd door EvilB2k]


16 November is niet meer zo lang. Doordat ze zo laat de release datum bekend maken kunnen ze deze nauwkeurige voorspellen...

Als het zowel dx 9 als 10 gespeeld kan worden ben ik benieuwd hoe veel grafisch geweld ik ga missen.. Ik zal het spel dan iig eerst proberen op mijn huidige 7600 GT (die tot nu toe meestal nog acceptabele framerates geeft)

Ik ben echter bang dat ik rond december dan toch overstag zal gaan voor een goede dx 10 kaart :) Zou de 9800 serie dan niet net uit zijn?
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende: Overzetten van cassette-opnames mogelijk met Tape2Pc 15:58
Vorige in Pro: Phishers richten pijlen op Apple-gebruikers 14:22
Vorige: Pirate Bay gaat Suprnova nieuw leven inblazen 12:28

Powered by True
RSS VNU Media logo
© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden
Uitgever van: